Grab Alpha : Apa Beza Daftar Grab Driver di HQ Atau Dengan Grab Alpha?(PENTING KALAU KAMU INGIN BELAJAR DENGAN ORANG YANG POSITIF)

Apa Beza Daftar Grab Driver di HQ/Grab Kiosk Atau Dengan Grab Alpha?

Grab Alpha merupakan orang yang dipilih oleh pihak management Grab untuk mendaftar Grab Driver tanpa perlu pergi ke HQ ataupun Grab Kiosk. Kebanyakan Grab Alpha mempunyai banyak pengalaman dalam memandu Grab. Seperti group kita, kebanyakan Grab Alpha mempunyai pengalaman sekurang-kurangnya 2-tahun, dan mereka juga adalah ahli di dalam GDMA (Grab Driver Malaysia Association). GDMA dikira sebagai union untuk membela dan mempertahankan hak Grab Driver dan Grab HQ sebaik mungkin.

Apa beza kalau nak daftar dengan Grab Office direct? 
Bezanya kalau daftar dengan HQ, driver perlu menyelesaikan masalah atau issue atas Grab Driver anda sendiri di HQ sebab Grab Alpha tidak dapat campur tangan dengan Grab Driver yang mendaftar di HQ/Grab Kiosk.

Grab Alpha mempunyai cara untuk menyelesaikan masalah dan tips2 pemanduan Grab yang tidak dapat dibelajar di HQ. Kalau register under Grab Alpha, anda juga mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk menjadi Grab Alpha jika anda menepati syarat yang ditetapkan oleh Grab Alpha anda.

Daftar dengan Grab Alpha 
-Pastikan pendaftaran Grab Driver adalah PERCUMA
-Anda akan diberi training dan dimasukkan ke dalam WhatsApp Group
-Anda mendapat credit PERCUMA RM20 untuk permulaan. (Selepas Survey dilengkapkan)
-Pendaftaran tidak perlu pergi ke HQ ataupun Grab Kiosk dan bayar parking mahal RM3 untuk 2-jam pertama, setiap jam berikutnya RM2/jam. Daftar Grab mengambil 3-4 jam jika orang tak ramai. Kalau dokumen tak lengkap, buat semula.

Kalau daftar dengan HQ atau Grab Kiosk, anda terpaksa belajar ilmu dari Group Facebook. Cubalah tengok negativity di dalam semua group Facebook sekarang. Kemungkinan tinggi anda akan dikecam daripada dibimbing.

Justeru itu, kalau anda berminat untuk mendaftar Grab Driver melalui Grab Alpha.
Pastikan anda mempunyai kereta 2008 ke atas, lesen memandu penuh, tinggal di kawasan KL Selangor Seremban dan mempunyai HP Android/IOS. Admin Grab Alpha akan membuat pengesahan dokumen dengan anda dan follow up dengan anda kalau dokumen tak lengkap.

P.S Grab Alpha bukan Grab Fleet. Pendaftaran Grab Driver dengan Grab Alpha tidak ada kontrak seperti Grab Fleet atau incentive extra. Grab Alpha juga tidak mengambil apa2 komisen dari driver yang didaftar.

Link Pendaftaran Grab Driver adalah di bawah:

Borang Pendaftaran Grab Driver (IOS/Android)
http://bit.ly/grabmyreg_klselangor

http://daftar.grabdrivermy.com

Aplikasi KL Selangor Driver Registration (Android)
http://bit.ly/grabmyreg_appklselangor

http://app.grabdrivermy.com

WhatsApp Group untuk Daftar/Pertanyaan
http://whatsapp.grabdrivermy.com

WhatsApp Admin
60163168357

AMARAN: PENGUNAAN DOKUMEN PALSU DAN DOKUMEN ORANG LAIN ADALAH KESALAHAN SERIUS DI SISI UNDANG-UNDANG. Anda akan dilaporkan kepada SKMM dan PDRM di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 Seksyen 233 atas kesalahan pemalsuan / penyamaran identiti.


Comments

Popular posts from this blog

Cara Untung Dan Tips Memandu Sebagai Pemandu Grab? (2021 Grab Masih Boleh Untung?)

Cara Update Document Grab Driver Yang Hampir Expired (TANPA PERLU PERGI KE GRAB KIOSK)

Grab Kiosk Di Kawasan KL Selangor Dan Seremban (Update 2019)